Про це в четвер, 21 травня, повідомив сам провайдер на своєму сайті.
“Передача прав на ТМ ще не завершена – деталі угоди можуть бути оголошені після 1 червня”, – повідомив ЕП начальник відділу комунікацій та зв’язків з громадськістю МГУ Сергій Товстенко-Забєлін.
Довелося піти
“У зв’язку з економічною кризою, а також для оптимізації бізнес-процесів компанія DTHBroadcast Services Limited (офшор ISTIL. – Авт.) Вирішила вийти з DTH-бізнесу і перестати бути постачальником послуг супутникового оператора Xtra TV”, – йдеться в повідомленні Xtra TV .
З 1 червня мовлення тематичних пакетів телеканалів з супутника припиняється, за винятком спортивних “Футбол 1” і “Футбол 2”, трансляцію яких забезпечуватиме їх власник – МГУ. Як відомо, у Xtra TV з осені 2014 був ексклюзивний договір на мовлення футбольних каналів Ахметова.
Компанія ISTIL Telecom оголосила про інвестування 50 млн дол у власну супутникову платформу Xtra TV влітку 2011 року. Пізніше Xtra TV запрацювала, запропонувавши потенційним абонентам доступ до тематичних пакетів каналів.
Як вважає член громадської ради при Нацраді з питань ТБ і РМ Олександр Глущенко, на бізнес Xtra TV вплинули політичні події, через які компанія втратила вагому частину абонентів на сході та в Криму. На думку учасників ринку, провайдер втратив 35 тис з 100 тис передплатників.
Xtra TV – не перший провайдер супутникового ТБ, який повинен був припинити роботу в Україні. У квітні 2014 з ринку пішла компанія “Либідь ТБ”, пославшись на форс-мажорні політичні та економічні обставини.
В Україні залишився тільки один провайдер супутникового ТБ – компанія “Віжн ТБ” (TM Viasat), який є частиною європейської групи. За оцінками учасників ринку, він обслуговує кілька сот тисяч українських абонентів.
“Коли ми одні на ринку – це погано. Для підтримки його розвитку потрібно хоча б кілька гравців”, – говорить директор з розвитку “Віжн ТБ” Петро Конов.
В Україні ще працює дочірня компанія російської платформи “НТВ +”, але ліцензії вона не отримувала і обслуговує невелику кількість передплатників.
Новий провайдер
Як повідомив Товстенко-Забєлін, МГУ планує створення власного ліцензованого супутникового ТБ-оператора. За словами менеджера, оператор надасть глядачам доступ до популярних українських і світових каналах через супутник. “Детальніше про плани поки говорити передчасно”, – говорить він.
Член Нацради з питань ТБ і радіомовлення Олег Черниш зазначає, що МГУ доведеться отримати ліцензію провайдера програмної послуги. За розрахунками ЕП, згідно доступною методикою, для групи Ахметова це буде коштувати не надто багато – близько 122 тис грн з урахуванням мовлення 24 години на добу.
За оцінками МГУ, цей бізнес в Україні перспективний. Учасники ринку з цим згодні, але з низкою застережень. Глущенко зазначає, що поки українці можуть приймати з супутників у відкритому доступі 70-80 українських і російських каналів, продавати аналогічну послугу буде нелегко.
Крім того, додає експерт, в країні процвітає піратство. В результаті платне телебачення в будь-якому форматі організувати буде складно.
Варіанти розвитку
Якщо у МДУ є запас міцності і гроші, то ситуацію на ринку можна змінити, упевнений Глущенко.
“Кожен український канал оплачує поширення сигналу через супутник. Якщо новий провайдер візьме ці витрати на себе за умови, що канал буде віщати в закодованому вигляді, то у нього з’явиться можливість сформувати пакет з основних українських мовників”, – міркує він.
Доступ до цього пакету провайдер згодом зможе продавати в роздробі.
Як вважає експерт, якщо новому гравцеві вдасться зібрати всі національні канали на одній платформі, чого раніше нікому не вдавалося, то через два роки він може набрати абонентську базу в розмірі 500 тис домогосподарств.
В Україні, за даними дослідження Satellite Monitor, ТВ-сигнал із супутника приймають 4,33 млн сімей і лише кілька сотень тисяч за нього платять.
Конов каже, що провайдерам супутникового ТБ слід робити ставку не на широке охоплення, а на преміум-сервіс – дорогі ексклюзивні ТВ-пакети і якісне обслуговування, чого не купити у піратів.
Правда, грошей на такий проект, за його словами, потрібно багато. Як мінімум, стільки ж, скільки хотів вкласти Захур, – 50 млн дол, адже права на преміум-контент постійно дорожчають.
У МДУ вже є непоганий заділ контенту – викуплені права на найбільші європейські футбольні події. Конов каже, що окрім спорту зараз непогано продаються кіно-канали.
Стас Юрасов
Источник
Ахметов виходить на супутник (Обсуждение новости на сайте)